Ökoiskolai eredmények

Ökoiskolai eredmények

Az elmúlt 3 év (2016-2018) ökoiskolai eredményei

Konyhakertet az apagyi- és a tiszaberceli tanüzemeinkben minden évben létesítünk. A tanulók gyakorlati foglalkozásokon szakoktatók irányításával dolgoznak. "Ments meg egy kertet" felhívásra az apagyi tanüzemben Bíró Zsófia Judit tanárnő, a tiszaberceli tagintézményünk szomszédságában pedig Tarjányiné Szabolcsi Zsuzsa tanárnő vezette a projektet egy-egy kert rendbetételével és gondozásával. Darkó András tanárúr és diákjai két fólia sátrat húztak fel Tiszabercelen, ahol jelenleg is folyik az egynyári- és zöldségpalánták nevelése.

A holland testvériskola diákjaival minden ősszel közösen ültetünk virághagymákat a parkunkba. A gyógynövények az iskolaudvarban kerültek telepítésre az évelő ágyások szerves részeként. Madárodúkat több alkalommal is készítettünk a madarak és fák napja alkalmából a Botanikus Kertben szervezett foglalkozáson. Az apagyi tanüzemünkben, ahol állattartást folytatunk nagyon sok fecske él. 2018 nyarán 32 pár molnár fecske költött itt. Számukra mindig biztosítunk sározó helyet a sertés ól mellett. Az agrárkörnyezetgazdálkodás részeként hektáronként 2db B típusú madárodút helyeztünk ki a gyümölcsöseinkben, és az iskola parkjában. A madárfürdő és- itató üzemeltetése iskolánk gondnokának a feladata, aki szívesen végzi azt.

Tanösvény tervezése: Darkó András tanárúr ökoiskola koordinátorként a gödöllői Szent István Egyetemen írt diplomamunkáját használtuk fel. Ez 100%-ban lefedi a tanösvény tervezését. A vizes élőhelyek, a víz megőrzésének jelentőségére hívja fel a figyelmet. A környezettudatosság fejlődését mutatja be a XX. század közepi kezdetektől a természetvédelem, az ökoszociális piacgazdaság és a környezetpedagógia  kialakulásáig. A problémák feltárásán túl a megoldásukra bevethető gyakorlati javaslatokat ismerteti. Esettanulmány vizsgálatával feltárta az iskolánk végzős diákjainak természetismeretét, állat- és növényszeretetét, a természettudományos tantárgyaik gyakorlatiasságát. A kapott adatokat kielemezve és értékelve, azokat felhasználta a tanösvény létesítés szükségességének empirikus alátámasztására.

Darkó András ökoiskola koordinátorunk fontosnak tartja a természetközpontú gondolkodásmód elterjesztését, továbbá a környezetpedagógia eredményeinek felhasználásával a tanösvény építését, üzemeltetését. Ha a diákjaink segítenek a kivitelezésben, és ők vezetik majd végig a vendégeket a tanösvényen, akkor tanítva tanulnak, ami tapasztalataink szerint az egyik leghatékonyabb módszer. „A közvetlen érintkezés az élőlényekkel alapvető fontosságú, pótolhatatlan élmény. A természet megismerése csak cselekvés közben hatékony.” (Zsolnai László: Ökológia, gazdaság, etika Helikon Kiadó, Budapest, 2001. 22. p.)

 

Bejelentkezés

a KRÉTA naplóba

Elektronikus napló elérhetőség tanároknak, elektronikus ellenőrző szülőknek, diákoknak.