Pedagógiai program

Pedagógiai program

Nyitólap » Pedagógiai program

 A pedagógiai program iskolánk pedagógiai tevékenységének alapelveit meghatározó dokumentum.

Az iskolánk pedagógiai programja 3 részből áll:

  • Nevelési program
  • Helyi tanterv
  • Szakmai program

Tartalomjegyzék

Az iskola nevelési programja

  • Az iskolában folyó nevelő-oktató munka pedagógiai alapelvei, céljai, feladatai, eszközei, eljárásai
  • Pedagógiai alapelvek, értékek
  • Célok és feladatok
  • A nevelő-oktató munka eszközei, eljárása
  • A Nemzeti alaptantervben meghatározott pedagógiai feladatok helyi megvalósítása
  • A személyiségfejlesztéssel kapcsolatos pedagógiai feladatok
  • Intellektuális és művelődési értékek közvetítése
  • Esztétikai értékek és átadásuk
  • Etikai értékek közvetítése
  • Hazafiság
  • Nemzetközi megértésre és békére nevelés
  • Humanizmus
  • Munkára nevelés
  • Fegyelemre nevelés
  • Az egészségfejlesztéssel kapcsolatos pedagógiai feladatok
  • Az elsősegély-nyújtási alapismeretek elsajátítása
  • Közösségfejlesztéssel kapcsolatos feladatok
  • A pedagógusok helyi feladatai, az osztályfőnök feladatai
  • A pedagógusok intézményi feladatai:
  • Az osztályfőnök feladatai
  • A kiemelt figyelmet igénylő tanulókkal kapcsolatos pedagógiai tevékenység
  • Sajátos nevelési igényű tanulók
  • . Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanuló
  • A kiemelten tehetséges tanulók
  • Gyermekvédelemről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvény szerint hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH) tanulók
  • A tanuló, a gyerek magatartás-konfliktusáról
  • A gyermek- és ifjúságvédelemmel kapcsolatos feladatok
  • Az iskola bűnmegelőzési tevékenysége
  • Az iskola a tanulók szociális hátrányainak enyhítését segítő tevékenysége
  • Az iskola egészségnevelési és környezetnevelési programja
  • Egészségnevelési program
  • Környezetnevelési program
  • Az egyes tantárgyak kiemelt környezeti nevelési lehetőségei
  • Az iskola fogyasztóvédelmi programja
  • Kapcsolattartás a szülőkkel, tanulókkal, az iskola partnereivel, a tanulók részvétele az intézményi döntési folyamatban
  • Szülőkkel való kapcsolattartás:
  • A szülőkkel való kapcsolattartás formái:
  • A diákokkal való kapcsolattartás formái
  • Kapcsolat az iskola partnereivel
  • Kapcsolat a kollégiumi nevelőkkel
  • A tanulók esélyegyenlőségét szolgáló intézkedések
  • Tanórán kívüli sajátos pedagógiai módszerek, projektoktatás


Az iskola helyi tanterve

  • Az iskola egyes évfolyamain tanított tantárgyak kötelező és választható tanórai foglalkozások és azok óraszámai
  • A tanterv tananyaga és követelményei
  • Szakközépiskolai képzés kifutó rendszer
  • Szakiskolai képzés kifutó rendszer
  • Szakgimnáziumi képzés felmenő rendszer
  • Szakközépiskola képzés felmenő rendszer
  • Szakmai vizsga utáni érettségire felkészítő képzés óraszámai
  • A választott kerettanterv megnevezése
  • A választott kerettanterv feletti óraszám
  • Az alkalmazható tankönyvek, tanulmányi segédletek és taneszközök kiválasztásának elvei
  • Mindennapos testnevelés
  • Az iskola magasabb évfolyamára lépés feltételei
  • Belépés az iskolába
  • Az iskola magasabb évfolyamára lépés feltételei
  • A tanulói jogviszony megszűnése
  • Az iskolai beszámoltatás, az ismeretek számonkérésének követelményei és formái
  • Az iskolai írásbeli, szóbeli, gyakorlati beszámoltatások, az ismeretek számonkérésének rendje
  • Az otthoni felkészüléshez előírt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározásának elvei és korlátai
  • A csoportbontások és az egyéb foglalkozások szervezési elvei, pedagógusválasztás szabályai
  • A magatartás, szorgalom értékelésének és minősítésének követelményei és formái
  • A magatartás minősítése
  • A szorgalom minősítése
  • Moduláris oktatás esetén az egyes modulok értékelése és minősítése, valamint beszámítása az iskolai évfolyam sikeres befejezésébe
  • A középszintű érettségi vizsga témakörei
  • A tanulók fizikai állapotának méréséhez szükséges módszerek


Az iskola szakmai programja

  • Szakmai munka célja
  • A Szakmai munkánkat meghatározó legfontosabb rendeletek:
  • Szakmai képzés
  • Az intézményben folytatható képzések
  • A Lippai János Mezőgazdasági Szakképző Iskola szakmastruktúrája, és a szakmai képzések fontosabb adatai
  • Kerettantervi óraszámok iskolatípusonként
  • Kerettantervi óraszámok szakmánként, évfolyamonként
  • Ágazati képzések érettségi vizsgakövetelményei
  • A szakmai képzés tárgyi és személyi feltételei
  • Apagyi tanüzem
  • Tiszaberceli tanüzem
  • A szakmai oktatás személyi feltételei
  • A szakmai gyakorlatok
  • Órarend szerinti gyakorlat
  • Összefüggő gyakorlat
  • Külföldi gyakorlatok
  • A Tanulószerződés

Olvassa el pedagógia programunkat!

Bejelentkezés

a KRÉTA naplóba

Elektronikus napló elérhetőség tanároknak, elektronikus ellenőrző szülőknek, diákoknak.